Pinterest

Puhutaanko hetki Pinterestistä? Kuka tajuaa siitä mitään!? Olin vielä muutama viikko sitten töissä YLE:llä. Olin Radio X3M:llä tuottajana, ja radio-ohjelman lisäksi vastuullani oli nettisivusto. Luonnollisesti nettitoimituksen, vaikka viihdesivusto onkin, pitää olla aina eturintamassa adaptoimassa uusia teknologioita ja mukana ensimmäisten joukossa kaikissa uusissa palveluissa.

Enter Pinterest.

Luemme ja kuulemme jostain että on olemassa tällainen Pinterest-palvelu, joka on hurjan suosittu. Googlaamme sen, ja löydämme muun muassa Digiuutiset, joka kirjoittaa että Pinterestistä povataan Facebookin kaltaista hittiä, ja että se on onnistunut koukuttamaan etenkin naiset. Mahtavaa, ajattelen, tän on pakko olla NIIN mun juttu! Rakastan Facebookia ja Twitteriä JA olen nainen. Salettiin olen aivan kohta Pinterest-koukussa!

Niinpä me rekisteröidyimme palveluun (johon by the way vain pääsee kutsulla tällä hetkellä). Sitten me olimme siellä ja emme oikein tajunneet mitä siellä piti tehdä. Tuo äsken mainitsemani artikkeli kirjoittaa näin:

Pinterest on sosiaalinen katalogipalvelu, jossa käyttäjät jakavat toisilleen virtuaalisia ilmoitustauluja (katalogeja), joihin on koottu kyseiselle käyttäjälle tärkeitä asioita kuvina. Kyseiset taulut voi luonnollisesti jakaa kavereille esimerkiksi Facebookissa.

Kuvat voivat olla esimerkiksi tuotteita, ihmisiä, kotieläimiä, taloja ja maisemia.Pinterest kuvaa itseään online-ilmoitustauluksi, johon kerätään ja jaetaan inspiroivia asioita.

Mitä hemmetin katalogeja?! Pyörin siellä vähän ja aikalailla summanmutikassa merkkailin (eli pinnasin) erilaisia kuvia. En mä oikein vieläkään tajunnut mitä siellä pitää tehdä. Päätimme kuitenkin jokainen, että avaamme omat albumit. Yritin miettiä, minkälaisia kuvia voisin lisätä tuollaiseen albumiin. Olen todella huono ottamaan valokuvia, joten se ei voi olla mitään mikä vaatii kauneutta. Sen on oltava jotakin, mitä löytyy paljon. Sen on liityttävä johonkin, jota tapahtuu joka päivä, jotta materiaalia tulee lisää. Sen pitää olla jotain samaa teemaa mutta erilaista. Ja voilá, tajusin sen! Mä rupean kuvaamaan vessoja.

Ei siinä ole mitään järkeä, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta jos siellä kerran pitää olla, ja se on noin älyvapaa, niin mä osallistun sitten älyvapaalla tavalla. Nyt harkitsen jo toista albumiani. “Stuff I sit on” on sen työnimi, ja siinä otan aina kuvan jokaisesta paikasta missä olen istunut.

 

 

 

Okei. Mä tiesin kyllä että toi on vähän pöljä juttu, mutta nyt kun sen KIRJOITTAA niin vasta tajuaa, miten dorkalta se oikeasti kuulostaa. Mutta tervetuloa Pinterestiin! Siellä on myös paljon kauniita kuvia!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s