Sinä ansaitset ainakin post it -lapun

Tässä postauksessa: Konkreettinen työkalu, jonka voit ottaa käyttöön jo tänään!

Jos tää ois klikkihuorausotsikko, niin se olisi muodossa ”Tämä helppo kikka pelastaa sinut paljolta turhalta vinkulta ja Norah Jones –kappaleiden repeatilla soittamiselta ja itkemiseltä”. (toim. huom: Oikeasti ei ole olemassa asiaa kuin TURHA VINKKU).

Naiset. Haluan aloittaa nyt kansanliikkeen. Tästä lähtien kukaan ei enää suostu douchebag-bänkseihin, vaan JOKAINEN ansaitsee viestin tai selityksen tai vaikka perkele post-it -lapun.

Luin tänään nimittäin Iltalehdestä 24-vuotiaasta Iida Åfeltista, joka kertoi että kaikki hänen lupaavat suhteensa viimeaikoina ovat kaatuneet siihen, että ”mies ei yhtäkkiä vastannut enää viesteihin”.

Huonoja uutisia, Iida. Toi ei sit lopu ikinä, vaikka ne miehet vanheniskin.

Mulla on kaksi täsmälleen samaa kokemusta lähimenneisyydestä. Yksi lyhyt suhde päättyi siihen, että vastauksia ei enää tullut mun viesteihin ja lopulta mun ego ei antanut periksi enää lähettää mitään. Tämä mies sykäytti kuitenkin niin paljon, että joka kerta kun näen häntä (satunnaisesti televisiossa) vatsassa nyrjähtää vähän. Ja koko homma harmittaa hemmetisti vieläkin.

Toinen oli aivan eeppinen kohtaaminen, uskomattomien yhteensattumusten summa toisella puolella maailmaa, vanhan ihastuksen kanssa. Tällaisista tapaamisista tehdään elokuvia! Niinpä siinä sitten muutamien kuukausien ajan koordinoitiin treffejä aina riippuen miten onnistuttiin samalle mantereelle pääsemään. Koska meillä oli historiaa, ja tämä uskomaton tsägäkohtaaminen vastakkaisella puolella maapalloa, niin suhde tuntui oikealta suhteelta vaikka elettiinkin hankalasti ajoittain kaukana toisistamme. Sitten yhtäkkiä hän ei enää vastannut. Hän oli Suomessa, mutta yön yli kuin taikaiskusta, vastauksia ei enää tullut. Ensin ajattelin (toivoin) että ehkä hän oli lasaretissa tai kuollut (mielellään joku hidas, kivulias kuolema, tai jotain hyvin dramaattista ja pelottavaa kuten vaikka haihyökkäys), mutta ei. Mitään ei ilmeisesti ollut tapahtunut (ja nimenomaan ILMEISESTI, KOSKA ENHÄN TOSIAAN OO SAANUT KOKO JÄTKÄÄ KIINNI, SAATANA). Hän oli ehkä löytänyt jonkun toisen, ehkä kyllästynyt minuun, ehkä hirvittävässä työ- ja stressikierteessä tai ehkä hän oli aloittanut jonkin aikaavievän harrastuksen kuten crossfitin, fight clubin tai heroininkäytön. EN VOI TIETÄÄ, koska mies häipyi kuin pieru saharaan. Siis ei kirjaimellisesti, koska siellä Facebookissa ja Whatsappissa hän toki oli olemassa, mutta ei vaan vastannut enää viesteihin.

Tällainen totaalityrmääminen on hämmentävää. Sitä menee niin kipsiin tästä perseilykohtelusta, ettei saa tehtyä mitään järkevää, eikä muotoiltua mitään fiksua. Niinpä mäkin vaan sit lakkasin laittamasta niitä viestejä. The terrorists won.

Mutta: koska mä olen ihan liian fucking vanha ja kiireinen tällaiseen typeryyteen, teen nyt meille kaikille palveluksen. Alla on kaksi valmista tekstisabluunaa. Valitse itsellesi sopivin (arvioi ensin miten Glenn Close Vaarallinen Suhde -elokuvasta olet) ja kopioi se suoraan tuosta FB- tai WhatsApp -viestiin.

valmis asiallainen

Hei, oon yrittänyt tavoitella sua aika monta kertaa. Aion nyt lähtökohtaisesti olettaa että olet kiireinen. Toinen vaihtoehto on, että et halua kohdata hankalaa tilannetta ja tahallasi jätät mulle vastaamatta, siinä toivossa että väsyn ja lakkaan viestittelemästä. Olemme kuitenkin molemmat aikuisia, joten jos tunteesi ovat muuttuneet, ole hyvä ja kerro se minulle vaikka vastaamalla tähän viestiin.

valmis ilkee

Mä olen liian vanha, ja niin olet saatana sinäkin, että sallisin suhteen lopettamisen tällä tavalla että vaan LAKKAAT VASTAAMASTA MUN VIESTEIHIN. Miehisty, ja lähetä mulle viesti ettet ole kiinnostunut. Muuten mä lähtökohtaisesti aion olettaa, ettei mikään ole muuttunut ja jatkan viestittelyä ja ilmestyn sun työpaikalle ja kotiovelle. JOKA PÄIVÄ. Douchebag.

2 kommenttia artikkeliin ”Sinä ansaitset ainakin post it -lapun

  1. Paluuviite: Miehet on katoavaisia | Loppukiri

  2. Itse olen käyttänyt molempia ja molemmat toimineet hyvin. Toki hieman erilaisin sanankääntein, mutta pääsinpä siitä limbosta! Perkele.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s